FAQs – ανάρτηση δικαιολογητικών

1. Για ποιες γνωστοποιήσεις πρέπει να γίνει ανάρτηση δικαιολογητικών;

Η υποχρέωση ανάρτησης δικαιολογητικών στο OpenBusiness ισχύει για όλες τις γνωστοποιήσεις που υποβάλλονται μέσω του OpenBusiness. Ισχύει επιπλέον για τις γνωστοποιήσεις που είχαν γίνει μέσω του NotifyBusiness ή μέσω έγχαρτης υποβολής και οι οποίες, σύμφωνα με τη νομοθεσία που ίσχυε τότε, δεν συνοδεύονταν από δικαιολογητικά, αλλά τα δικαιολογητικά τηρούνταν στον χώρο εγκατάστασης της δραστηριότητας και ήταν διαθέσιμα σε ελέγχους. Η πρόβλεψη της υποχρέωσης ανάρτησης έγινε για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης ως προς τα απαραίτητα δικαιολογητικά όλων των δραστηριοτήτων που υποβάλλουν γνωστοποίηση βάσει του ν. 4442/2016 είτε πριν είτε μετά τη θέση σε λειτουργία του OpenBusiness. (βλ. άρθρο 14Β ν.4442/2016).

2. Είχα υποβάλει γνωστοποίηση στο NotifyBusiness. Πρέπει να κάνω ανάρτηση δικαιολογητικών;

Ναι, πρέπει, για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης όλων των δραστηριοτήτων που υποβάλλουν γνωστοποίηση σύμφωνα με τον ν. 4442/2016, ανεξάρτητα από το αν η γνωστοποίηση γίνεται πριν ή μετά το OpenBusiness.

3. Είχα υποβάλει έγχαρτη γνωστοποίηση (εκτός NotifyBusiness). Πρέπει να κάνω ανάρτηση δικαιολογητικών;

Ναι, πρέπει. Η υποχρέωση ανάρτησης δικαιολογητικών αφορά κάθε φορέα δραστηριότητας που έχει υποβάλει γνωστοποίηση, ανεξάρτητα αν η γνωστοποίηση έγινε έγχαρτα ή μέσω του NotifyBusiness.

4. Πώς γίνεται η ανάρτηση δικαιολογητικών για γνωστοποιήσεις που «ήρθαν» στο OpenBusiness από το NotifyBusiness;

Από το μενού επιλέγετε: «Ενέργειες αδειοδότησης» → «Προσθήκη νέας» → «Τροποποίηση γνωστοποίησης».

5. Πώς γίνεται η ανάρτηση δικαιολογητικών για γνωστοποιήσεις που έχουν γίνει σε έγχαρτη μορφή;

Θα πρέπει πρώτα να κάνετε απογραφή της δραστηριότητας. Από το μενού επιλέγετε «Ενέργειες αδειοδότησης» → «Προσθήκη νέας» → «Απογραφή (για δραστηριότητες σε γνωστοποίηση λειτουργίας)».

Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνετε «τροποποίηση γνωστοποίησης» και να αναρτήσετε τα δικαιολογητικά. Από το μενού επιλέγετε: «Ενέργειες αδειοδότησης» → «Προσθήκη νέας» → «Τροποποίηση γνωστοποίησης».

6. Υπάρχει προθεσμία για να γίνει η ανάρτηση των δικαιολογητικών για τις γνωστοποιήσεις που «ήρθαν» στο OpenBusiness από το NotifyBusiness ή για τις γνωστοποιήσεις που είχαν γίνει σε έγχαρτη μορφή; Τι γίνεται αν παρέλθει η προθεσμία;

Υπάρχει προθεσμία, η οποία λήγει στις 31-12-2025. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας  επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις για έλλειψη δικαιολογητικών.

7. Πρέπει να πληρώσω παράβολο προκειμένου να κάνω ανάρτηση δικαιολογητικών για γνωστοποιήσεις που ήρθαν στο OpenBusiness από το NotifyBusiness ή για γνωστοποιήσεις που είχαν υποβληθεί σε έγχαρτη μορφή;

Όχι, δεν προβλέπεται παράβολο.

8. Έχω άδεια λειτουργίας από παλιά και η νομοθεσία λέει πως μπορώ να συνεχίσω να λειτουργώ με αυτήν την άδεια και, μόνο αν αλλάξω κάτι, θα ακολουθήσω τις νέες διαδικασίες του ν.4442/2016. Πρέπει να κάνω ανάρτηση δικαιολογητικών;

Όχι, διότι η ανάρτηση δικαιολογητικών αφορά τις δραστηριότητες που οφείλουν να υποβάλλουν γνωστοποίηση του ν. 4442/2016. Οφείλετε όμως να κάνετε απογραφή.

9. Έκανα ανάρτηση δικαιολογητικών, αλλά κατά λάθος σε κάποιο δικαιολογητικό δεν ανέβασα το σωστό αρχείο. Πώς μπορώ να το διορθώσω;

Με τροποποίηση γνωστοποίησης, η οποία επιτρέπει την αλλαγή των ανηρτημένων δικαιολογητικών.

10. Μπορώ να αναρτήσω περισσότερα από ένα αρχεία για κάποιο δικαιολογητικό;

Ναι.

11. Η νομοθεσία προβλέπει ότι τηρώ επικαιροποιημένα τα δικαιολογητικά, των οποίων η ισχύς λήγει. Πώς αναρτώ τα επικαιροποιημένα δικαιολογητικά.

Αν η δραστηριότητά σας υπάγεται σε καθεστώς γνωστοποίησης λειτουργίας, τότε επιλέγετε από το μενού «Ενέργειες αδειοδότησης» → «Προσθήκη νέας» → «Τροποποίηση γνωστοποίησης» και αναρτάτε τα επικαιροποιημένα δικαιολογητικά.

Αν η δραστηριότητά σας υπάγεται σε καθεστώς έγκρισης λειτουργίας, τότε επιλέγετε από το μενού «Ενέργειες αδειοδότησης» → «Προσθήκη νέας» → «Επικαιροποίηση δικαιολογητικών» και αναρτάτε τα επικαιροποιημένα δικαιολογητικά.